söndag 3 november 2013

Dags för jul.

Nu är Halloween över och även om jag älskar den högtiden älskar jag ännu mer när den är slut för från och med nu är det bara jul som gäller. Om tre veckor ska jag och mamma ha vår årliga julshopping och jag längtar så himla mycket till besöket på Blomsterlandet, jag älskar den affären och deras julpynt, inte är det så skräckinjagande dyrt heller men det är ändå tur för plånboken att det inte finns i "min"stad. Nedanför är några av de saker jag vill ha.
HästJulpyntÄngel
Den första julshoppingen är dock redan gjord. Jag har nämnt tidigare att annandagen är helig för mig, då är det bara soffhäng, mat, godis och bokläsning som gäller och då måste man ju ha en bra bok så idag var jag in på adlibris och skulle beställa ett par stycken. Det blev femton innan jag var klar.

Nu ska jag mysa ner mig med en film och glögg. Provad eförresten delicatobollsglöggen idag och blev rysligt besviken, inte god alls, jag som hade så höga förhoppningar efter förra årets hallon-laktritsskalle-glögg. Vilken himla tur att jag köpte fem andra sorter också.

Inga kommentarer: