söndag 13 oktober 2013

Julmardröm

Johanna skrev tidigare i veckan att hon haft en decembermardröm där hon glömt att titta på julfilmer innan jul. Jag brukar ha en liknande mardröm innan jul varje år som får mig att vakna helt panikslagen. Jag drömmer då att jag glömt bort julen och helt plötsligt står gästerna och knackar på dörren och jag har inte hunnit rulla köttbullar, koka skinkan eller köpt julklappar eller någonting. Jag vet inte vad det värsta med drömmen är, att jag inte gjort i ordning för julafton eller att jag missat att mysigt innan julen som julshopping, glöggmys och och pepparkaksbak med barnen. Är det fler som brukar drömma om sånt här?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha...Precis så drömmer jag ofta. Det är en av mina mest frekventa stressdrömmar. Jag vet inte HUR många gånger jag drömt att jag upptäcker att klockan är 15:45 och jag har glömt av Kalle Anka, eller klockan är 17:00 och jag har helt glömt bort att handla julklappar, nån gång har jag drömt att jag glömt att köpa julskinka och göra köttbullarna, eller klä julgranen, givetvis utspelar sig detta skräckscenario på julafton...