söndag 15 september 2013

Prova nytt

I år har jag tänkt prova en del julrecept jag inte gjort förut (visserligen har jag tänkt prova dem förut men det har inte blivit av men i år SKA jag göra det). En av dem sakerna är finska julstjärnor. Min farmor är från finland så redan innan har vi haft finska inslag på julbordet, min favorit när jag var liten var farmors morotslåda och jag känner att jag genom att ha lite mer finskt behåller banden bakåt i släktleden nu när farmor är för gammal och okry för att kunna komma hit. Julen handlar ju trots all konsumeringshysteri om familjen i första hand (jaja, lite Jesu födelse och sånt också visserligen).



Visst ser de goda ut? Bilderna lånade jag här och där finns även receptet som är galet enkelt så länge man inte har något emot att köpa färdig smördeg utan vill stå och kavla själv.

1 kommentar:

Kirsi sa...

Jag bakar julstjärnor året om. Det är så lätt att göra ( av färdig deg) och sååå goda.