söndag 29 september 2013

Planer

Jag har redan börjat titta på julfilmer med barnen och för ett par dagar sedan såg vi på Elf. Så himla mysig film och jag älskar miljön i affären där Buddy "jobbar". Ni vet när han har piffat till det ordentligt. Jag tänkte göra något liknande fast i mindre skala tillsammans med barnen i vår hall på övervåningen, den används inte till så mycket annat än genomfart. Egentligen behövs ju bara massor av vitt papper och några ljusslingor men jag vill nog gärna toppa det hela med en vit julgran men vi får se hur det ser ut närmare jul, det brukar ju bli så att jag får prioritera bland mina utgifter eftersom det är så mycket jag vill ha. Planer för hur det ska fungera saknas också, vi har visserligen normal takhöjd men med en onormalt lång make i familjen så kan det bli lite problematiskt ändå.



Nu ska jag krypa ner under täcket med ytterligare en julfilm, dottermys med varm choklad känns ganska lockande efter flera timmar i stallet.

1 kommentar:

Nilli sa...

Det låter som en underbar idé! Jag älskar också hur han pyntar i filmen och har funderat på att göra något liknande. Men jag får prioritera lite när man bor med sambo på 34 kvm, och redan pyntar mer än de flesta, men förhoppningsvis bor vi större nästa år! ;)