torsdag 5 september 2013

På riktigt

Ja visst känns det som att det är på gång på riktigt nu? Visserligen länge kvar till själva julafton men som vuxen är ju vägen dit minst lika viktig (för barnen är det ju ändå själva julafton och paketen som lockar mest). Flera företag har redan börjat visa sina julkollektioner och nya glöggsmaker har avslöjats. Inte från Blossa dock, vilken besvikelse, kom de inte på någon tillräckligt bra smak (läs: omöjlig att lista ut, som det var förra året) så de körde ihop lite blandat och tänkte att konsumenterna kan ju gissa vad det? Glögg med smak av delicatoboll lät ju däremot väldigt konstigt, nytt och spännande. Fast jag vet inte om det lät särskilt gott men prova ska jag självklart. Snart tar jag fram glöggen jag har sparat från förra året också.

Julafton förra året, äntligen kom tomten. Ja, tomten har regnrock på sig, man tager vad man haver som barnen inte känner igen. Det vanliga är ju att de utropar "Tomten har farfars skor" eller liknande men inte den här gången. Även om de inte tror på tomten längre (även om Frida har lite hopp kvar) så tror jag att de uppskattar att vi försöker.

3 kommentarer:

Lisas Vinterland sa...

Jag tycker att julens nyheter har exploderat fram idag :) Då känns det att det ändå börjar närma sig så smått.

Johanna sa...

Jag är också övertygad om att de uppskattar att man försöker, de skulle nog bli bra besvikna annars. Förra året tror jag dock att sonen (då 4½) var övertygade om att det var den riktiga tomten som kom!

Maries strålande jul sa...

Visst tror jag att barnen uppskattar tomte även när de är äldre. våra tonåringar har aldrig frågat vem som ska vara tomte utan spelar med i att det är tomten som kommer.