tisdag 24 september 2013

Mina egna juldukningar


Fyra jular har vi firat i detta hus och fyra dukningar har jag dokumenterat.

Första julen i vårt hus, här var jag inne i en väldigt vit period, allt skulle vara vitt och shabby chic.
 Jul nummer två, här hade jag kommit på att det är lite hemtrevligare och mysigare med lite färg. Det hade dock varit snyggare om jag hade brutit av med en vit löpare eller bordstabletter.
 Jul nummer tre och här stod fantasin still. Jag hade köpt en del bordsdekorationer också men de passade jättedåligt ihop med den randiga duken.
Förra året och här har jag äntligen lärt mig att tända ljusen innan jag fotar. Här var det tidpress vill jag lova, jag jobbade massor innan jul och hade ingen aning om hur jag skulle duka. I sista sekund sprang jag in på Indiska och köpte löparen och under den ligger det två vita lakan. Jag tycker nog ändå att detta är min bästa dukning hittills. 

Nu ska jag sluta tjata om dukningar och börja planera för årets istället.

3 kommentarer:

Kamilla sa...

ÅÅÅh, tjata mer om juldukning!! Älskar det <3
Så fina dukningar du har gjort under åren, gillar nr 2 supermycket :D

Helene sa...

Oj vad tiden går fort, har vi redan firat fyra jular med er i det huset? Hoppas det blir många fler <3

Kirsi sa...

Din nr 2 är nästan exakt likadan som min var förra året :) Jag gillar rött och vitt. Och sen ska det var levande ljus... Jätte fina och inspirerande inlägg om olika dukningar.