fredag 20 september 2013

Juldukningar i rött

No som följt min blogg ett tag vet att jag gillar att fundera över olika juldukningar. Oftast har ajg en plan redan i september men i år drar det åt olika håll hela tiden och jag kan helt enkelt inte bestämma mig vilken stil jag vill ha så jag kör en serie inlägg med dukningar i olika stilar och färger och det känns naturligt att börja med jularnas julfärg rött.


Bilden lånad här.


Och den här hittade jag här.

Den här hittade jag ingen länk till orginalbilden på men det är från Sias julkollektion för något år sedan.

Jag gillar när det är mycket krimskrams på bordet, precis på gränsen till för mycket. Dock får det inte vara för krimsigt och absolut inte plastigt och ge ett "billigt" intryck. Och som ni ser gillar jag inte heller när det blir för rött, jag vill gärna att det röda blandas med vitt, det kan lätt kännas som att alla bara flyter ihop annars.

PS. när jag googlade "Juldukning" kom min egen judukning från några år sedan upp som ett av de första alternativen i bildsöket. Det tyckte jag var lite kul.

2 kommentarer:

Maries strålande jul sa...

Jag gillar också att blanda rött med vitt eller linne. När jag tittar på foton från mina tidigare års dukningar så känns de röda mer stämningsfulla än när jag har kört på blekare färgskala t ex vitt och linneduk, vitt, silver guld. Jag gillar också lite hemtrevliga dekorationer till juldukningen.

Victorias Jul sa...

Vad fint, jag gillade nr 1 bäst.