lördag 31 augusti 2013

Besvikelse

Idag var vi och kollade på huset som jag pratade om i förra inlägget. Jag blev helt kär, spröjsade fönster, massor av rum, stort stall, gammalt och mysigt. Min käre make däremot såg allt som inte jag såg,  fönstren var trasiga, det stod vatten på golvet i källaren och det var ett väldigt stort renoveringsbehov. Det fixar vi lätt, sa jag. Knappast, svarade maken. Så vi blir nog kvar i vårt hus ett tag till, även om övertalningen inte är över.

Detta ledde till att jag surade till ganska rejält då jag har tröttnat på skicket på vårt hus och att det inte blir något gjort så nu är planen att renovera en hel del under hösten så att vi kan få det ännu mysigare när det börjar bli dags för jul.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Vad tråkigt att ni inte köper huset, men där är nog klokt att inte köpa ett hus med allt för stort renoveringsbehov. Vatten på golvet i källaren lät inget vidare. Hoppas ni hittar ert drömboende!

Maries strålande jul sa...

Jag hoppas att ni hittar rätt hus snart, vatten på golvet låter inget vidare så det är nog klokt att vänta in något annat hus men jag förstår din besvikelse.