fredag 19 juli 2013

Snart höst?



Visst känns det lite som att sommaren är på väg att ta slut? På måndag börjar jag jobba efter fyra veckors semester, visserligen bara två veckor sen går jag på två veckors föräldraledighet och snart är det dags för skolstart. Inte riktigt julstämning än direkt men inte så långt kvar till röda löv, höststormar och filmmys med varmchoklad och doftljus. Visst kan man ha doftljus på sommaren också och det har vi men det blir inte samma sak. Årets höstkollektion från Yankee Candle ser ut så här:

Jag funderar på att köpa "Pumpkin Wreath" eller "Vanilla Chai" om jag inte kör på ett säkert kort och köper "Kitchen Spice" från 2011 års kollektion, den doftar pepparkaka, lite tjuvstart sådär. Jag längtar tills jul/vinter-dofterna släpps även om jag blev väldigt besviken på förra årets dofter.

2 kommentarer:

Olivia sa...

Åh, vanilla chai har jag luktat på och föll pladask för den! Jättegod verkligen :-)

Johanna sa...

Längtar efter höstmys och tända ljus! Och julbloggandet!