torsdag 8 november 2012

Tidig eller sen?

På söndag ska stora julklappshandlingen ske. "Redan?", frågade svägerskan när jag sa det. Redan?! Jag tycker att jag är sent ute. Men i dag köpte jag i alla fall första julklappen och kunde återigen konstatera hur otroligt dyrt det är med lego men Frida har önskat sig detta lego sedan i början av sommaren och jag vet att hon kommer att älska det så det är värt varenda krona. (Några som helt klart är tidig är i alla fall de som bor i ett hus en bit härifrån som ställde upp adventsljusstakar i fönstren för snart en vecka sedan, lite väl tidigt kan jag tycka, men mysigt ser det ut).

Julmarknad är också inbokad, den 9:e december åker vid till Stene gård i Järvsö och efteråt blir det julbord på hembygdsgården i Ljusdal.

Apropå julbord, jag har fortfarande inte kommit på vad som ska stå för grönsaksinslaget på vårt julbord i år. Jag har funderat på grönkålspaj, något med brysselkål eller så blir det samma rödkålssallad som förra året, den var uppskattad till och med av personer som inte är så förtjusta i "kaninmat". Vad har ni för grönsaker på julbordet?


Den här kanske det får bli, hittad här.

1 kommentar:

Johanna sa...

Räknas kantareller som grönsak? Lite dill i nån sill? Vi är nog rätt dåliga på det där med grönsaker på julbordet...