torsdag 1 november 2012

Tack, prioriteringar och tankar.

Först vill jag börja med ett tack till Erika för "I ♥ your blog"-utmärkelsen. Din kommentar om min blogg känns precis som det jag vill uppnå. Jag kommer dela utmärkelsen vidare i ett senare inlägg.


Nu till prioriteringar. Jag är så himla trött om dagarna nu när jag kommer hem. Förr har jag haft all tid i världen att göra vad jag vill men nu måste jag välja ut godbitarna (och det som inte är godbitar men ack så viktigt, som träning). Jag kommer att baka mycket, mysa mycket, läsa mycket julmagasin och dricka glögg och hänga med barnen såklart.

Detta leder in på tankar om bloggen. Jag kommer som ni säkert redan märkt inte skriva lika ofta som förut. Jag vill inte göra hafsiga inlägg "bara för att". Jag kommer att skriva för min egen skull, för att jag tycker det är kul att gå tillbaka och titta när jullängtan slår till mitt i sommaren och inte för att locka läsare. Har jag inga läsare så är det okej, har jag massor så är det också okej. Jag tycker såklart att det är jättekul med kommentarer men jag inser att det inte kommer bli lika mycket av den varan nu när jag inte känner att jag har tid att kommentera era bloggar lika mycket men ni ska veta att jag fortfarande tittar in hos er flera gånger i veckan.



Erik och mormorn julen 2005. Då var han knappt ett år, i år kommer han vara nästan åtta. Vart tar tiden vägen?

5 kommentarer:

Maries strålande jul sa...

Låter som mycket kloka prioriteringar. Ta hand om dig.

Min Vintersaga sa...

helt rätt prioriteringar! Man ska blogga för sin egen skull. Jag känner fortfarande press att blogga varje dag, fast egentligen skulle jag nog behöva blogga max en gång i veckan just nu.. det är ju både kul och lite pressat.

Helly sa...

Kör på som du tänkt. Helt rätt att göra utifrån sitt hjärta. Allt har sin tid. Kul att jobbet verkar rinna på och hellre det än att inte ha nått.

Vilken jättefin bild! Visst går tiden fort! Dottern fyller två nu på lördag! Det var ju förra månaden vi kom hem från bb, eller??

Em sa...

Låter helt rätt tänkt.
Hellre riktia inlägg än tomma meningslösa inlägg. Och tid är alltid en bristvara, så jag tycker du gör helt rätt i dina prioriteringar.

Njut av livet!
Kram

Sanna Christmas sa...

Det är så det ska vara :)