söndag 25 november 2012

Startskottet har gått.


Idag är jag ganska ynklig, mår inget vidare, men det är helt självförvållat och var lätt värt det. Men nu är det dags att leta fram juldukar och barnens julgardiner (de andra sitter redan uppe). Sedan är det dags för veckohandling och då tänker jag köpa en massa hyacinter om de har kommit in än (mitt Ica är lite sega på vissa saker). Tror att jag ska ta och skicka ut barnen med en varsin påse att samla kottar i också. Adventsljusstakar och stjärnor och tomtarna får vänta till slutet av veckan, jag slåss lite med mig själv om vart gränsen går för när det okej att ta fram det, dessutom är det ju skönt att kunna ta fram lite i taget.

Det blir samma duk i år som för två år sedan, men sen tar likheterna slut, jag har huvudet fullt av planer.

1 kommentar:

Johanna sa...

Jag slåss också med mig själv om när det är dags. Julgardinerna är uppe, lite slingor ute likaså, men utegranen och ljusstakarna får vänta lite...