torsdag 22 november 2012

Nej nu kör jag i gång

Jag funderar på om jag ska tjuvstarta redan nu med att hänga upp julgardiner eftersom till och med min mamma, aka "The Christmas-Nazi", har hängt upp julgardiner. Hon som aldrig gör jul före första advent och alltid slänger ut julen tjugonde dag knut, har alla sin tomtar (och det är mååånga tomtar) på sitt rätta ställe varje år (och säger hej till dem när hon packar upp dem) strösslar julsaker lite överallt. Ja hon är lite knäpp men det är ju gulligt också:) Familjen har farit på skidskytteträning så jag tror jag överraskar dem med julgardiner i köket i alla fall, om de nu märker nåt.


Det här gardinen jag la jag upp förra året och skrev att det är en typisk gardin för min mamma. Ett par dagar senare ringde hon och sa: Jag tror du känner mig ganska bra för den där gardinen du la upp på bloggen, den har jag köpt redan. Den passar i alla fall himla bra i hennes torp-kök.

1 kommentar:

Helene sa...

Om jag ska vara alldeles ärlig så hade jag räknat fel och trodde att det var första advent den här söndagen (på tal om att var lite knäpp),eller kanske lite stressad, över att sälja saker på en julmarknad för första gången