lördag 10 november 2012

Mer sill, tack!

Jag funderar över årets sillar, vilka får stanna och vilka nya får komma in? Västerbottenssillen är given på bordet, både mamma och svärmor skulle bli väldigt besvikna om den försvann och maken, mammas man och svärfar skulle surna till om inte löksillen stod där. Utöver dessa brukar vi ha vitlökssill, senapssill (som jag dock aldrig har blivit helt nöjd med) och skärgårdssill men ingen av de här är jätteviktiga så det är alltså öppet för tre nya sillsorter. Jag funderar på citronsillen i Allt om mats julspecial och italiensk sill. Fyra sorter räcker ju egentligen men hittar jag något spännande recept (tipsa mig gärna) blir det nog fem sorter i år igen. 

 
Bilden är från recept.nu, jag brukar också alltid ha min sill i burkar med patentlock. Praktiskt med förvaring som är fin nog att servera ur.

Inga kommentarer: