onsdag 21 november 2012

Julpulsen

Jag börjar känna att julen närmar sig nu, i helgen åker nog första julgardinerna upp och lussekattsbak ska vi nog också försöka hinna med om jag inte får jobba på lördag, jag hoppas på att de behöver extra folk för jag behöver sannerligen extra pengar:) På söndag blir det nog mest mys eftersom vi ska på fest på lördagkväll. På tal om mys så börjar det bli mysigare och mysigare att gå ut på kvällarna, det lyser så fint i alla fönster även om det inte är julbelysning ännu (med några få undantag, ett hus som jag brukar jogga förbi har faktiskt haft adventsgranen uppe i två veckor redan). Adventsgran förresten, det ska jag nog skicka ut familjen på jakt efter i helgen om jag jobbar, om jag inte gör det släpar jag med dem själv.

Kinnevikjulgran_200.jpg
Hittar man inte den perfekta granen kan det vara en idé att göra som kinneviksgruppen. De plastikopererar  sin gran och sätter dit extra grenar där det fattas. Men jag tycker ändå att en spretig gran har sin egen charm.  Kinneviksgranen står på skeppsbron i Stockholm. 

2 kommentarer:

Helene sa...

Själv satt jag upp julgardiner igår kväll, mest beroende på att jag ska stå på julmarknad på lördag och inte har tid då

Sanna Laake sa...

Aha, din skurk. När jag sa att jag skulle tjuvstarta när vi var och handlade gick det minsann inte för sig:)