söndag 21 oktober 2012

Söndagsmys




Söndag idag, sista dagen innan jag börjar mitt första heltidsjobb någonsin. Jag trodde det skulle vara lite gruvsamt och nervöst men det känns helt igenom skitbra. Hur ska jag hinna med allt jag brukar göra var första tanken men den slogs snabbt bort för jag vet att de dagar jag jobbar är jag så sjukt mycket mer effektiv även hemma, när jag inte jobbar går jag mest runt i nån slags dvala. Så julförberedelserna kommer kanske bli mer storstilade i år än tidigare, jag håller tummarna för det.

Dagen har spenderats med att veckohandla, maken kommer sluta tidigare än mig varje dag nu så han får ta över matlagningsansvaret, lovely att vi efter nio år tillsammans äntligen kommer bli lite mer jämställda här hemma. Efter lunchen myste vi ner oss i sängen och såg Home Alone 2 med barnen och ett varsitt glas julmust. Efter halva filmen kom barnen på att de skulle få godis, vi hann inte med det i går och då lovade jag att de skulle få det i dag i stället och det hade jag såklart glömt. Tror det blir en vintervit för mig också när vi ändå åker iväg.
Den här har jag varit sugen på ett tag nu, någon som vet när systembolaget tar in lite mer juliga saker? 

Inga kommentarer: