måndag 8 oktober 2012

Snarrsnack

Jag gjorde ju chokladtryfflar i helgen, inspirerad av Erika så gjorde jag vit kardemummatryffel, den blev jättebra i konsistensen men jag kan tycka att kardemumma behöver någon annan krydda som sällskap. Den mörka tryffeln smaksatte jag med rödvin men chokladsmaken var för stark för att rödvinet skulle komma fram ordentligt, dessutom har jag kommit fram till att jag blir illamående och får huvudvärk av mörk tryffel, inte av mörk choklad utan bara när man har gjort tryffel av den, märkligt. Men så är det, man måste prova många nya saker innan man hittar nya favoriter, apropå det så kommer det bli lite "kill your darlings" här i jul, några gamla godisfavoriter får stryka på foten för nya sorter men först måste ju de nya sorterna testas så vi inte sitter där på julafton med faten fyllda av äckligt godis.

2 kommentarer:

Cissi Par sa...

Ååå va väldans mumsigt! =)

Johanna sa...

Skulle också vilja göra lite nya sorter, men jag gissar att jag gör det gamla vanliga...