måndag 15 oktober 2012

Sakta och försiktigt smyger det sig på


Jag har på allvar börjat allvar misstänka att Grinchen har flyttat till min stad. Jag vet att det bara är mitten på oktober men det verkar som att alla andra julbloggare hittar julsaker och glögg till höger och vänster och här händer ingenting men nu börjar det sakta men säkert smyga sig på, ett litet bord med julsaker har de ställt upp på inredningsbutiken där jag brukar handla Yankee Candle, på Åhlens var de i full gång med att packa upp julsaker och på Albert och Herbert hade de faktiskt öppnat en hel julavdelning förvisso mest fylld av billigt krafs men ändå, om en eller högst ett par veckor tror jag att det är full fart. Nu ska jag skriva en lista på allt som kan köpas redan nu så man slipper stå med alla kostnader i december men även för att jag verkligen gillar all julshopping, från julpynt till snaps, och gärna sprider ut det av den anledningen också. I år tänkte jag förresten krydda snapsen själv och jag tar gärna emot tips på bra kryddningar:)


Här hittade jag några recept som verkar ganska bra. Jag har gjort egen snaps förr som blivit väldigt populär, dock aldrig till jul. Tyvärr hittar jag såklart inte något av de recepten nu.

Inga kommentarer: