tisdag 9 oktober 2012

Kläder

Till dagens vintertecken utser jag: Möss- och vantsortering! Och lagom till jag var klar åkte maken i väg på skidträning med barnen som fick faktiskt skidmössorna på huvudet för första gången den här säsongen. Dessutom har jag inventerat vinterkläder och upptäckt att mina täckbyxor som förra året satt som korvskinn numera är skitbekväma, yeey. Vintern är faktiskt himla behaglig bara man har varma kläder och skor. Jag skulle vilja ha finytterkläder också, lite grann som förr i tiden, när man tog finkappan till kyrkan. Dottern har en finkappa men jag har min vanliga dunjacka, när jag blir rik (typ vinner på hästar eller nåt) ska jag köpa riktigt snygga vinterkläder. Här är några "vill ha-kläder" från Gudrun Sjödén.
Jag skickade förresten in en jobbansökan i förmiddags och redan vid fyra ringde de upp och höll telefonintervju. Håller tummarna hårt nu, för ett jobb skulle tammetusan vara bästa julklappen nånsin.

4 kommentarer:

Helly sa...

Skulle vara härligt att få vara en riktigt skridskoprinsessa ;)
Åh, håller tummarna. Skulle vara en fin tidig julklapp så klart. Lycka till!!

Johanna sa...

Lycka till med jobbet!!!

Maries strålande jul sa...

håller tummarna för jobbet!

Jul i Laloland sa...

Åh, spännande - håller en tumme och hejar på dig!!!
JAg ska faktiskt köpa mig lite Gudrun-kläder på torsdag i Lagerbutiken. Hoppas på bra fynd!