tisdag 2 oktober 2012

Jag vill ha era förslag

I helgen tänkte jag prova att göra lite olika tryfflar. Choklad äter man ju liksom året runt (helst varje dag:)) så det känns okej att börja experimentera med. Har ni några smakförslag? Rödvinstryffel tänkte jag göra, åt det ur en Åre-strut förut men det smakade inte rödvin alls så jag testar att göra egen. Chili tänkte jag först också prova men insåg sen att det bara är onödigt jag tycker ju faktiskt inte om chili. Vad tror ni om en vit glöggtryffel med smak av Blossa 12?

5 kommentarer:

Erica AKA Tomtens Dotter sa...

Vit choklad och blåbär. Man kanske skulle kunna mixa torkade blåbär och rulla tryfflarna i (istället för kakao eller florsocker liksom)

Annars lät blossa12 som en bra tryffel :-)

Helly sa...

Blossas 12.a kan nog bli en finfin variant. Jag är ingen tryffeltjej, gillar typ fransknougat och sånna enkla saker ur Aladdinasken. Men hasselnötslikör, Frangelico, gillar jag jättemycket, det kanske kan vara nått?

Sandra sa...

Åt en jättegod tryffel en gång med havtorn. Annars tycker jag rödvin låter underbart =)

Maries strålande jul sa...

Jag gjorde tryfflar på marabou mjölkchoklad blandat med 70% mörk choklad förra året, blev jättegott utan smakstillsats.
Sv: vi har provat olika rutiner på maten men kommit fram till att det passar oss bäst med julbordet mitt på dagen för då är vi hungriga, annars känns det för oss som att vi äter och äter hela dagen utan att vara hungrig.

Emelie - Jul i Tomteverkstan sa...

Åh tryfflar är ju så gott, jag gillar att göra en mörk chokladtryffel med krossad marianne-godis i, blir en god och härlig mint-crisp i :) Kom på en själv förra året, ta vilket basrecept som helst ovh blanda i toblerone, sen gör du kanderade nötter som du rullar tryffeln i, supergott! :D

sv: Men va? 20 gånger mer än apoteknarnes, hur är det möjligt?! Vasas har jag faktiskt aldrig smakat, aldrig ens sett den haha :)