lördag 6 oktober 2012

Jag tjuvläser

För visst känns det lite som att tjuvläsa när man läser en bok man inte har betalat för? På adlibris kan man provläsa en del böcker, bland annat Pernillas Jul och Jul med Ernst. Till mitt stora förtret måste jag säga att jag älskar Pernillas bok, jag gillar inte henne överdrivet mycket nämligen. Recepten till glöggminglet får det att vattnas i munnen och skulle passa perfekt även till uppesittarkvällen som troligtvis kommer att ske hos mig i år. Det bästa är att de bara är lite halvjuliga så man kan provlaga de redan nu utan att känna att man fuskar så nästa helg tror jag det vankas tapas (jag får väl kalla det för tapas resten av året) här hemma, självklart blir det inlägg om det då. Ernsts bok blir jag kär i redan i inledningen, när han säger att det inte är mängden tomtar som avgör utan kvaliteten på grejerna. Ernsts matfilosofi har vi redan tagit fasta på, vi lagar sådant som går åt så vi slipper slänga så mycket, istället för att ställa fram hundra rätter bara för att "de ska stå där". Men det är klart det blir många rätter ändå. De här provläsningssidorna kommer jag gå tillbaka till fler gånger tills jag får pengar över att lägga på julböcker, för hur nödvändiga jag än tycker att de är så tror jag att det blir svårt att övertyga maken att de är viktigare än att laga bilen eller renovera färdigt badrummet:)
Bilden har jag lånat här där man även kan läsa fler av Ernsts recept.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Åh jag älskar ernst julsaker. har inte haft råd att köpa alla böcker själv heller, men man skulle ju önska :) smart att man kan få tjuvläsa lite iaf ;)

Victorias Jul sa...

Kolla på loppisar eller liknande där kan man hitta billiga böcker. Har hittat många böcker för en femma

Christmas Dreams sa...

Jag brukar också tjuvläsa! Bara synd när det tar stopp ;) Ernst är ju världens julfar! Han gillar jag :)