tisdag 9 oktober 2012

Inte än

Det går trögt på Ica maxi här i stan när det kommer till julen. Varken glögg eller julmust har kommit fram, det enda juliga är väl extrapriset på satsumas men snart börjar ju alla julmagasin komma ut och om drygt två veckor har nästan magasin släppt ett julnummer och då brukar ju julen ha kommit i gång ordentligt. Allers släppte ju ett julnummer i går men det är inte en av mina favorittidningar, den brukar få följa med hem bara för att den är först men i år ska jag ju som sagt ransonera bland julmagasinen så den fick stå kvar i hyllan. Jag tycker det är tråkigt att de inte "gör jul" tidigare eftersom jag längtar så mycket men samtidigt tycker jag att det är bra eftersom jag egentligen vill vänta en stund till och det skulle jag aldrig klara om sakerna stod framme.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Jag håller med dig. Det är tråkigt att inte så många ställen börjat jula upp det lite än, men det kommer väl snart hoppas jag :)

Helly sa...

Ännu större anledning att jula till det hemma vid ;)