torsdag 18 oktober 2012

Fem dagar kvar

Jag lånar Erikas lista med julmagasin och planerar lite vilka jag ska köpa (ungefär alla som Erika ska köpa hoppar jag över och köper alla som hon inte vill ha istället:)) Fetstil innebär att jag ska köpa, överstruket att jag inte ska köpa, har jag varken fetat eller strukit över betyder det att jag inte har bestämt mig. Jag har även Lagt till Vakre hjem på listan. Det är fem dagars väntan kvar till jag kan köpa årets första julmagasin.


Allers Jul – 9 oktober.
101 idéer julnummer - 16 oktober
Isabellas (Pynta & pyssla inför ADVENT & JUL!) - 16 oktober
Stora Juljournalen – 18 oktober.
Drömhem - 23 oktober
Underbara Idéer – 25 oktober
Gods & Gårdar – Klassisk Jul – 25 oktober.
Minnenas Journal Julefrid – 25 oktober.
Allt i hemmet 25 oktober.. 
Hus & hem 30 november
Underbara Julhem – 30 oktober.
Amelia Jul – 30 oktober.
Matmagasinet Julspecial 30 oktober
Lantliv jul och pyssel 8 november
Allt om mat - datum?
Isabellas 27 november (Äntligen – jul och nyår!)
Hembakat 13 november
Baka 4 december
Vakre hjem - Brukar komma i början av december

Om vi räknar på att snittpriset är 60 kronor innebär det att jag kommer lägga mellan 300 och 500 kronor på julmagasin, ganska mycket trots att jag har skurit ner. Då tillkommer kvällstidningarnas inredningsbilagor med jultema men de brukar inte kosta så mycket. Men det är faktiskt värt det, jag läser dem ju så väldigt många gånger. 

Inga kommentarer: