måndag 15 oktober 2012

Den perfekta julklappen kommer tillbaka

Jag hittade en perfekt julklapp åt en i min släkt förut, Ebbas stil, tyvärr finns den inte att köpa längre så jag mailade och frågade om det kommer en ny upplaga. Tyvärr kommer det inte göra det men en ny stilbok är i planeringsfasen.
 Jag gillar Ebba (och ser henne gärna som julvärd också:)) eftersom hon faktiskt har stil och inte bara är modeslav, jag gillar att hon förespråkar hög kvalitet och hållbarhet, alltså inte bara att kläderna håller sig hela utan att de funkar länge. En kashmir-kofta för tusen kronor är ett betydligt bättre köp än en någon supermodern kreation för en femhundring. Jag brukar tänka pris/användning när jag handlar och försöker fylla garderoben med multifunktionella plagg. Mina favoriter är klänningar som man kan ha på jobbet och sedan bara behöver piffa till med ett halsband och dra några lockar i håret för att vara partysnygg. Kvalitet blir både miljövänligare och billigare i längden, dessutom kan man faktiskt  hitta billiga kap på H&M också, jag har en klänning därifrån som nog har kostat mig en krona per användningstillfälle och den ser fortfarande ut som ny. Vad gillar du för kläder?

2 kommentarer:

Victorias Jul sa...

Tråkigt att boken var slut när du hittat en bra julklapp, kolla runt på tradera eller liknande där kanske du kan hitta boken

Erica AKA Tomtens Dotter sa...

När det gäller kläder försöker jag tänka så här: om plagget kostar i snitt runt en tia per användningstillfälle så kan jag köpa det med gott samvete. Vilket innebär att ett par schyssta basbrallor får kosta i princip hur mycket som helst, men partytoppen inhandlas på rea.

STORT GRATTIS till jobbet :-)