fredag 21 september 2012

Testat!

Hon som skulle ha paus från julen har testat Blossa 12 i kväll:) Hur var den då? Jo den var mycket bättre än förra årets som jag inte var så imponerad av. Ingefäran kändes mest på doften och glöggen smakade lite citrusaktigt med en beskare grapefruktaktig eftersmak (precis som yuzun har beskrivits alltså). Om jag ska klaga på något får det bli att den var lite mjäkig, har jag köpt en glögg med speciell smak vill jag känna den speciella smaken ordentlgit, inte behöva "leta" efter smakerna. Men den är ändå helt klart godkänd och flaskan kommer sannerligen inte att stå och bli gammal.

9 kommentarer:

Emma - 24 december sa...

Jag har inte testat årsglöggen i år, så smaken kan jag inte säga något om. Däremot tycker jag att flaskan är både mer stilren och snyggare än alla andra år, så jag skulle kunna ha den som prydnad!

Emma - 24 december sa...

Och just ja, tack för din rekommendation om Winter Wonderland - hoppas den kommer till butiken i byn där jag bor, annars får jag se till att beställa den på nätet! Hur doftar den förresten, nån slags krydda?

Em sa...

Ja, men det låter ju lovande! Måste helt klart införskaffa mig några flaskor.. Inte varit på den där glasbanken på ett bra tag. Får ordna det till veckan =)

This christmas sa...

tror faktiskt inte att jag kmr köpa någon, utan göra egen bara... :) lockar mycket hha!

Erica AKA Tomtens Dotter sa...

Hehe det går bra för dig? Jag gnäller inte, det är kul att du skriver :-)

Jag var och köpte 5 flaskor igår :-)

ha en fin helg

Christmas Dreams sa...

Kul! Jag beställer den inte då jag inte direkt gillar alkohol i glögg. Hoppas dock min syrra gör det så man bara kan smutta lite på den! För det låter ju ändå övervägande positivt det mesta som sagts om den :)

Emma - 24 december sa...

SV: Det låter som en trevlig och fräsch doft! Nu får jag utöka min YC-önskelista ytterligare, hihi :)

Maries strålande jul sa...

För mig låter det lovande att ingefäran inte framträder ;) men jag förstår absolut hur du menar.

Johanna sa...

Vad roligt att den smakade gott :) Förra årets glögg blev jag besviken på så hoppas verkligen inte fallet är så i år :)