fredag 14 september 2012

Snö!

Jag gissar att jag inte är ensam i julbloggsvärlden om att hoppas på att det blir mer snö i år än förra året. Det känns bra att ha ert stöd när de flesta i min omgivning tycker att förra vintern var bra bortsett från stormen som gjorde oss strömlösa på annandagen och ett par dagar framåt. Helst vill jag att det blir som de två åren innan, galet mycket snö. Jag gillar att vara insnöad, det är en sån stressfri känsla. Då tar jag med mig hunden och går ut i snön och går, helst ska det vara mörkt så att allas adventsbelysning är så där mysig och så kanske vi träffar på några snöskottare som pustar och stånkar och svär över snön och då uppskattar jag ännu mer min kärlek till otroligt mycket snö. När vi kommer hem är det såklart dags för en kopp varm choklad eller glögg.
Varm choklad kan man ju faktiskt börja med redan på hösten. Idag är det riktigt regnigt (och gråtrist skulle man kunna säga men jag väljer att säga mysigt) här så efter att jag och dottern kommer tillbaka från ridturen vi ska iväg på nu så är ju varm choklad ett givet mellanmål:) Självklart med vispad grädde och lite kanel på toppen.

Inga kommentarer: