torsdag 20 september 2012

Snart så.

Jullängtan verkar komma tidigt för flera i år. Jag har fler besökare/dag nu än vad jag hade i december förra året. Men som varje år blir jag lite rädd att min jullängtan ska försvinna för mycket. Förra året hände det faktiskt, jag fick en svacka i november tror jag det var. Precis när det började bli okej att tjuvstarta blev jag lite mätt på jul. Det vill jag inte riskera i år så från och med nu och ett tag framöver kommer det bli lite glesare mellan inläggen, ingen regelrätt bloggpaus men inte inlägg varje dag heller. Snart kommer min Blossa 12 som jag beställt och om några veckor kommer julen till Ikea och ytterligare någon vecka senare brukar resten av alla butiker haka på och då kommer jag tillbaka med full kraft:)
Idag blir det en höstbild, det är ju trots allt höst fortfarande. Jag sådde pumpor i våras och hade stora planer för höstdekorationer. Två stycken knytnävsstora pumpor blev det, skitsaker. Men jag ska i alla fall köpa en pumpa till Halloween och prova att göra en klassisk Jack-o'-lantern, med innehållet ska jag också prova något nytt: Pumpapaj. Någon som smakat? Är det gott? Här hittade jag bilden.

2 kommentarer:

Christmas Dreams sa...

Själv har jag börjat med tidsinställda inlägg precis av den anledningen att jag också blev "jultrött" precis när julen skulle börja.. det känns som att man får mer att skriva längre fram, när det också börjar hända julgrejer i ens liv.

Victorias Jul sa...

Ifjol blev jag också lite jultrött, verkar som om de flesta julbloggarna i år har tagit det lite mer lugnt än i fjol. Jag drog i gång bloggen i slutet av augusti förra året och körde på för fullt redan då vilket resulterar i att man inte har så mycket att skriva om lite längre fram