söndag 23 september 2012

Nu har jag det!

Jag har kommit på knepet för att hålla mig i från julen, inte helt men lite grann, förhoppningsvis tillräckligt för att inte tröttna. Så fort julsuget smyger sig på tänker jag på Halloween, som ju också är en mysig och pysslig högtid. Lite synd bara att det inte är så stort i Sverige (än?). Jag misstänker att grannarna blir lite fundersamma om man går all in under Halloween här i vår lilla by men visst vore det kul? Och höstens fina färger inspirerar också. Någon dag i veckan som kommer tänkte jag ta med barnen ut i skogen och plocka fina löv som vi ska pyssla och göra fina saker med.
hur coolt? Det ser ju faktiskt äkta ut, antagligen blev det itne lika snyggt om jag gjorde det men jag är sugen. Det var ju det där med grannarna bara, åttio-nånting-åringarna i huset brevid har nog inte så stor koll på Halloween, plötsligt kanske polisen står utanför:)
Verkligehetstrogna gravstenar gjorda av papperspåsar.
Alla bilder är lånade från Martha Stewarts hemsida. I hate that I love her:)

2 kommentarer:

Helly sa...

Bra idé! Hoppas du klarar det ;)

Jag och en väninna till mig, som är från USA, hade en Halloween fest för några år sedan. Har aldrig haft så kul att förbereda en fest. Folk pratar fortfarande om festen. Vi la ner hela vår själ i dekorationer, inbjudan, musik och klädsel. Vi sågs igår och sa att vi måste göra om det. Nu har vi båda två barn var så tiden är väl det enda som står i vägen. Får se...

Emelie - Jul i Tomteverkstan sa...

sv: Åh, winter wonderland lät ju underbar, den måste jag lukta på mo den kommer in i butikerna här. Haha, ja det är bra att man kan fuska lite, så att det inte känns helt galet för omvärlden som inte är jultokiga som vi ^^

Åh jag älskar också halloween, fyller år runt den tiden så när jag var liten var det alltid halloweenparty på mitt födelsedagskalas :) önskar verkligen att det var så stort som det är i USA, vi känns så himla tråkiga i sverige om man jämför. Jag tycker helt klart att du ska köra all in på pyntet, nån måste ju börja för att de andra ska hänga på! :)