fredag 14 september 2012

Mysigast av allt

Stearinljus, filtar, te, choklad och stora soffor i alla ära, mysigast av allt måste väl ändå vara djur? Okej, nyvakna barn kanske är ännu lite bättre men katter är inte långt efter. Hade jag inte haft någon man som bromsade skulle jag helt klart vara en sån där knäpp kattkärring som man ser i filmer. Just nu har vi tre stycken men jag skulle absolut kunna tänka mig fler men maken säger stopp, vi måste ju tänka på grannarna också och visst har han rätt, tre katter är nog precis vad som ryms på "vårt" revir. Just på grund av min kärlek till katter så skulle jag aldrig kunna flytta till ett mer tättbebyggt område, där vi bor har alla rejäl tomt och åtminstone 30-40 meter till grannen, dessutom bor vi "på kanten" så på två sidor av huset är det bara skog. För när grannarnas katter börjar kissa på allt man har ute är det lätt att hålla sig för skratt och jag vill inte vara den grannen som är orsak till osämja.

1 kommentar:

Maries strålande jul sa...

Visst är det mysigt med katter, jag skulle ha svårt att klara mig utan katt i huset.