onsdag 26 september 2012

Juldrinkar

I år ska jag experimentera på mina kära gäster, här ska göras drinkar. I och med att man äter så himla mycket sött och fett på julafton tycker jag att det kännas uppfräschande med en syrlig och bubblig drink till istället för bara vanlig glögg. På Tasteline, där jag även lånade bilden, hittade jag några bra recept, Äpplekyss lät ju helt underbar. Tycker man att det verkar krångligt med en massa olika ingredienser kan jag tänka mig att det blir gott att bara blanda vit glögg, Blossa 12 kanske, med fruktsoda. En apelsinskiva och is i glaset och om man känner för det kan man frosta kanten på glaset (innan man hällt upp dricka i det förstås) med en blandning av kanel och socker, så ser det ut som värsta proffset har gjort det.

3 kommentarer:

Helly sa...

Det är väldigt härligt med juliga drinkar och ett bra komplement till glögg om man tröttnar på det (hur man nu kan göra det) En sval drink jag gjort och verkligen kan rekommendera är denna: http://hellysjul.blogspot.se/2011/06/sommarsvalkande-juldryck.html
Blossa 12 med fuktsoda är nog en riktig hit! Blir syrlig och fräsch. Mmmm... Nu blev jag inspirerad, så här kl 10.30 på onsdags förmiddagen :)

Em sa...

Vad gott det lät, blev sugen¨på att kanske dra till med något sådant till min glöggfest i början av dec. Nu gav du mig lite att fundera på!
Kram

Johanna sa...

Kanske vore något att testa!