lördag 15 september 2012

Gift wrapping

Jag älskar fina paket. Jag bryr mig inte så mycket om de jag får, visst är det kul om någon ansträngt sig lite extra men det är inte så att jag bryr mig om paket är panikinrullat i aluminiumfolie heller. Paketen jag ger bort har jag däremot höga krav på. Det behöver inte vara svårt alls, så länge man har fina papper liggandes hemma. Har man tid över kan man ju snurra till något som ser lite avancerat ut men har man det inte så gör det stor skillnad med bara en kvist grönt, en blomma, kottar, fjädrar eller julkulor. En billig genväg till ett festligare paket där innehållet inte är så hemligt är cellofan, allt blir finare i ett knyte av cellofan. Snören av textil känns mycket festligare än vanliga presentsnören av plast. Man kan använda till exempel en gammal tygremsa, mormors virkade gamla spets, fina sidenband eller vanligt hederligt jutegarn.
En flaska är svårt att slå in så att det inte syns att det är en flaska så varför ens försöka?
En bok är nog det enklaste av allt att slå in så där kan man exprimentera lite.
Även här en bok, som ni ser bör man välja papper av högre kvalitet om man ska vika mycket, annars tappar det lätt färg i vecken som det har gjort här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fina! Själv är jag så dålig på att slå in fint. Kanske får öva lite.