fredag 7 september 2012

Får man börja nu?

Idag smäller det, vi får veta årets smak på Blossas årgångsglögg, och det räknas väl ändå som någon slags startskott för att det är okej att börja tänka på julen? Eller kommer folk fortsätta titta snett på mig när jag frågar vad de önskar sig i julklapp eller vart de ska fira jul? Ikväll tänker jag i alla fall äta Marabous nya vita choklad och låtsas att den fortfarande heter Marabou Vinter, en kopp chai-te till det blir pricken över I och ingen kan ens säga att jag julfuskar. Förresten har jag sett att vår närmsta affär har fått in julmust, inte min favoritsort visserligen, men jag tror att jag ändå ska köpa mig en flaska och smyga med. Haha, som värsta skåpsuparen ju, men det är väl okej så länge man inte ger sig på något starkare?
Nu längtar jag efter glöggmys och julbak. Bilden har jag lånat härifrån, där man även kan läsa Icakurirens glöggtest.

2 kommentarer:

Victorias Jul sa...

Jag har hört att konserver ska innehålla bisofenol à men inte att tomater skulle vara värst. Det där om kanariefåglarna har jag också hört men man vet ju aldrig om det stämmer som sagt. Jag har bytt ut barnens nappflaskor mot nappflaskor i glas ( visserligen innehåller inte de i plast bisofenol heller).

Oj vad tidigt dom börjar sälja julmusten på din butik

Maries strålande jul sa...

Oj, det var tidigt förö julmust, själv väntar jag på glöggen i butikerna, vanlig glögg.