måndag 10 september 2012

Glöggsnack

Eftersom alla julbloggare skriver om glögg nu i och med att Blossa avslöjade årgångssmaken i fredags, så har jag blivit extremt sugen på glögg. Naturligtvis längtar jag jättemycket tills jag får smaka Blossa 12 med samk av Yuzu och Ingefära, inte för att jag vet hur yuzu smakar, jag tror att de personer i Sverige som vet det är ganska lätträknade, men om man ska tro beskrivningen låter det himla gott. Mest längtar jag dock efter vanlig blossa, antingen vinglöggen eller lättglöggen, starkvinsglögg är egentligen lite för stark för min smak. Sen har jag en annan favorit också, Blossa Apelsin, kall ska den vara i ett glas med is, det är den enda annorlunda glöggen jag verkligen fallit för. Annars är jag ganska traditionell och vill ha vanlig rödvinsglögg.
Startfältet i förr årets glöggtest. Här kan du läsa det. PS. En sak stör mig lite, Blossa måste ju veta hur vi håller på och försöker gissa oss fram till vilken smak det är på årgångsglöggen så Yuzu känns nästan som att de retar oss, för vem tusan hade kunnat lista ut det? DS.

2 kommentarer:

Erica AKA Tomtens Dotter sa...

Oj vad smaken är olika. Jag gillar skogsglöggen :-)

vonskareng sa...

själv planerar jag att göra egen glögg!! woop :D