måndag 20 augusti 2012

Årets julvärd

Lite tidigt att börja spekulera kanske men jag kan inte låta bli. I år måste det ju bli en tjej, eller hur. Jag är faktiskt rätt sur att de gick ifrån vartannat år-traditionen förra året så nu tycker jag det är damernas tur igen. Mitt bästa tips är nog Sofia Rågenklint, hon skulle väl passa? Dessutom tycker jag dalmålet passar så bra i högtidssammanhang, kanske för att det känns så himla svenskt, men kan de välja en kulla efter förra årets dalkarl? Min högodssare blir Gina Dirawi, hon är ung och ny och ja vad ska man säga - omossig till skillnad från många andra på svt. Så vem tror ni? Någon av dessa eller någon helt annan?

5 kommentarer:

Erica AKA Tomtens Dotter sa...

Jag skulle gilla Gina. Hon här rolig. Sofia är ju inte en SVT-profil... Har svårt att tänka mig att de tar in MTG-profiler...

Lisa sa...

Skulle inte förvåna om det blir någon heelt otippad, som förra året!! Jag vågar inte riktigt gissa, men man kan ju ha sina favoriter som man hoppas blir värd :)

Sanna Laake sa...

Ja så kanske det är Erica, jag trodde det räckte att de var programledare till ett program som visas på Svt men det låter mer logiskt som du säger.
Ja Lisa antagligen blir det något man omöjligen kunde ha gissat på.

Helly sa...

Tänkte precis svara att det ska nog vara nån med svt-koppling innan jag läste Tomtens Dotters kommentar.

Hmm... vem kan det vara? Några har tidigare flaggat för Ebba von Sydow men hon har varit med en hel del redan. Ok, nu har jag funtat och slänger upp en, kanske galen, idé: Susanne Reuter. Ja, vi får se...

Sanna Laake sa...

Fast SVT-koppling har hon ju, hon är programledare för Djursjukhuset som sänds på SVT. Ja Ebba gissade jag på förra året och hoppas fortafarande på henne. Men Gina skulle också bli bra tror jag.