torsdag 23 augusti 2012

Jag hittade glögg

Idag var jag på systembolaget och vad skådar mitt öga? Jo glögg. Jag fick använda alla mina psykiska krafter för att inte köpa en flaska. Det är för tidigt för mig, inte för att jag inte vill ha men för att jag vill ha väntan och längtan först. Jag tror att jag kommer ha min glöggpremiär i oktober någon gång i samma sväng som jag åker till Ikea och spanar in deras julsortiment. Idag blev det en Varm&Kall istället, känns ju lagom höstigt och god är den ju också. När dricker ni första glöggen?

3 kommentarer:

Helly sa...

oj oj oj, det kommer inte dröja länge. Glögg är svårt att hålla sig ifrån då det börjar mörka på nu om aftnarna. Har flaskor kvar sedan i vintras hemma så varför inte i kväll...?

Lisa sa...

Ikväll dricker jag första glöggen!! :) ska köpa på affären..

Maries strålande jul sa...

Det brukar bli oktober men i år är jag redan sugen på glögg så ifall jag hade haft en sparad flaska hade jag gärna myst med lite glögg nu.