tisdag 28 augusti 2012

Längtar

Åh, vissa dagar känns det som att julen står runt hörnet och vissa dagar, som idag, känns det som en evighet dit. Jag längtar ju så mycket, inte efter själva julafton men vägen dit, från mitten av november ungefär. Men redan i oktober brukar ju julsakerna smyga sig fram i butikerna, bland annat Ikea brukar vara tidiga med det där. Och n ästa fredag presenterar Blossa årets smak och det är ju verkligen ett tecken på att det närmar sig. Men trots att jag längtar ihjäl mig vill jag inte stressa förbi hösten med all dess svamp- och bärplockning, mysiga mörka kvällar, vår bröllopsdag (7 år i år, hur gammal är jag?), halloween och kanske man skulle ta och fira thanksgiving i år också? Det är ju ingen stor tradition i Sverige men det är ju alltid trevligt med smarrig mat och mys.
Idag bjuder på en av mina favoritbilder från förra julen. Jag tycker den visar så bra att hur man än försöker klä upp barnen och få dem att vara så där julkortsgulliga så är det ändå samma små monster innanför kläderna, men världens bästa monster såklart.

4 kommentarer:

Emma - 24 december sa...

Jag håller med dig, "vägen dit" är ju minst lika mysig som själva julafton. Den ser jag också fram emot! :)

Emma - 24 december sa...

SV: Tack kära du för tipset! Jag har aldrig sett Glee, men har många kompisar som har pratat gott om den serien - ska jag absolut kolla upp! :-)

Erica AKA Tomtens Dotter sa...

Vilken underbar bild :-) Och monster, det är de! Skrattade när jag läste ditt inlägg, jag har inga egna monster, men jag lånar två av en jobbarkompis när jag behöver kramar och pussar och gos och lite bråk - och jag kallar dem alltid för "monstren" när jag pratar om dem...

Maries strålande jul sa...

Nej, man vill ju inte vara utan väntan och längtan efter julen, det är minst lika mysigt.