onsdag 2 maj 2012

Dofter

Idag var jag till stan en sväng. Kikade in på min "Yankee Candle"-affär (som såklart har massor av annat också men det är ljusen jag gillar mest) och skulle leta någon vårig doft och såg att månadens doft är Garden Hideaway men det blev inget köp trots att den var helt underbar för jag måste spara pengarna, jag har ju inget jobb längre. Men när jag ändå var där kund ejag inte låta bli att sniffa lite på bland annat "Sparkling snow" och "Redberry cedar". Dumt, väldigt dumt för jag fick världens längtan, märkligt hur mycket vi påverkas av en liten doft. Nej nu går jag ut och petar ner några frön i jorden istället, jag måste bli bättre på att ta tillvara på "här och nu" istället för att längta efter massa annat (som till exempel september och säsong 5 av Sons of Anarchy, hihi). Förresten så kom maken med en bra idé i måndags tyckte jag. Vi var bjudna på grillfest och eftersom han är så att han ogärna gör som alla andra och gärna gör oväntade saker så tog vi med en flaska glögg. De andra gästerna tyckte att det var lite märkligt men det var ändå uppskattat och mysigt med en kopp glögg på sista april.

1 kommentar:

Helene sa...

Vi är nog många som skulle leva lite mer "här och nu" lite oftare, borde bli ett ordspråk :-)