måndag 12 mars 2012

Men hej!

Ser att jag har lite besökare här trots att jag inte skrivit något på vääääldigt länge. Jag blev ju faktiskt lite trött på julen den här gången eftersom jag inte höll tillbaka någonting utan julade runt redan i september. Trodde inte att jag kunde tröttna men tydligen så nu vet jag det. Lite orolig var jag att jag inte skulle gilla julen lika mycket efter att ha tröttnat men jag har redan börjat längta lite smått så jag oroade mig i onödan:)

Förra veckan hade vi sportlov och åkte till Vemdalen, och jösses fick jag välja en affär där jag måste handla all inredning för resten av livet skulle jag välja "Skalets inredning" alla dagar i veckan, jag blir helt lyrisk varje gång jag går in där. Vill man skapa en perfekt jul med sån där cottage-känsla så är det där man ska sätta sprätt på pengarna. Nu blev det inget köp för mig eftersom jag inte hann med men jag hoppas att vi åker dit om några veckor igen.

Nog om julen nu, snart är det ju PÅSK. Jag älskar påsken också, det är så prestigelöst jämfört med julen och så är det vår, kan man göra annat än att älska våren. Förra året var vi borta över påsken (Vemdalen då med) och fy säger jag bara, missade ju hela påsken. Ingen annan i den här släkten jag gift in mig i är så mycket för påsken(vi var alltså i fjällen hela släkten på makens sida), de kommer gärna om jag ordnar men när vi var borta funkade ju inte det. Så jag kan ju bara föreställa mig hur dåligt jag skulle må om jag var bortrest över ju, never gonna happen.

















Jag har säkert visat den här bilden förr men nu kommer den igen. Påsktårtan 2010, och lite av dukningen.

Inga kommentarer: