söndag 4 december 2011

Städat i varje vrå

Idag besätmde jag mig för att städa ur vår stora gemensamma garderob (som maken får använda ungefär 10 % av). Ut åkte allt som under ett års tid proppats in i väntan på att jag ska sortera det. Och eftersom det kom fram en massa mössor och vantar var det bara att börja sortera korgarna på hatthyllan också. Pjuh. Mitt i allt började jag även sortera alla mina smycken och nu har jag beställt en sån där skicka-guld-och-få-pengar-tillbaka-påse, så får vi se om det blir något tillskott i julkassan. När jag var klar hade det hunnit bli mörkt så det blir inga bilder i dag heller, det blir ändå inget bra när jag knäpper med blixt.

imorse gjorde jag och dottern nejlik-aåelsiner och hängde upp i fönstret, på bordet har hyacinterna slagit ut och igår bakade vi pepparkakor så nu luktar det verkligen ju i huset. Och nästan alla julklappar är klara så det känns så himla bra just nu. Imorrn börjar jag inslagningsprocessen, men jag är väldigt sugen på att köpa boken "Gör snygga julpaket" på Ica först. hur brukar ni slå in era julklappar: ambitiöst eller enkelt, eller tar ni kanske hjälp av butilspersonalen?

2 kommentarer:

Helene sa...

Inte behöver du köpa någon bok om hur man slår in julklappar, jag tror inte jag känner någon som kan göra så fina paket med så mycekt fantasi som du!

Anonym sa...

Jag slår in dem själv. Så det blir fint såklart. Men det känns onödigt att lägga ner tid på fantasifulla inslagningar när de ändå ska slitas upp sen, och innehållet är ju viktigast ändå tycker jag :)