söndag 25 december 2011

Serious julklappssnack

HYur mycket julklappar tycker ni är normalt? Jag minns en jul för några år sedan och barnen drunkande i julklappar och visste inte vart de skulle göra av sig själva och inte kunde de komma ihåg vem de hade fått vad av elller så. Vidrigt minns jag att jag kände att det var, här är världen full av barn som inte har ett skit och mina barn har alldeles för mycket för att ens kunna uppskatta det. Aldrig mer, tänkte jag då och sedan dess har vi dragit ner. Kanske inte så mycket på summan, men antalet julklappar. I år bestämde jag att de skulle få en leksak och en annan sak. Frida fick ett ridläger och en stylistväska som hon hade önskat sig och Erik fick en begagnad radiostyrd bil (en sån som är svinigt dyr ny) och en discolampa, precis vad han hade önskat sig. Sen fick de såklart saker av mor- och farföräldarna också men även där har jag gjort klart att det är få presenter som gäller och den här julen blev de inte så där stressade och dessutom uppskattade de verkligen sakerna. Fridas kommentar var nog den bästa, hon fick en radio av sin farmor, och när hon lyssnat en stund kom hon och sa "Åh precis vad jag önskade mig, och den FUNGERAR också".

Angående årets julklapp: Hur många var det egentligen som fick den där jäkla matkassen? Jämfört med hur många som fick en Onepiece (eller Ziperall eller kopia eller whatever) eller touchscreen-vantar?

Nu har kameran dykt upp men sladden för överföring har försvunnit.

2 kommentarer:

Julia sa...

Vi hade ju önskat oss en sån där liten glassmaskin men dom va tydligen slut i hela Sverige, så det tror jag va en poppis julklapp också. :)

julstugan sa...

Önskar dig och din familj en god fortsättning.

Ingen Onepiece eller matkasse här.