måndag 12 december 2011

Lucia-dags

Det verkar som om mina hyacinter trivs. Jag brukar bara sätta ner de i jord och strunta i att vattna (läs "glömma") men sista planterade jag ju dem i värmeljusstakar utan jord och bara vatten och de har växt sig långa (lite för långa kanske) med stora blomklasar som doftar jättemycket. I love it, maken tycker att det luktar föör mycket men jag menar att det inte kan dofta för mycket hyacint. Och nu har snön äntligen kommit tillbaka, åh vad jag hoppas att den får ligga kvar. Idag ska barnen till ett äldreboende i stan och lussa men jag ska på möte med föräldraföreningen så jag kan inte följa med. På onsdag är det lucia för Frida förskole-avdelning, Erik har inget luciatåg i år, det är bara förskolan och treorna på vår skola som har det.


















Igår åkte vi den här vinterns första skidtur.

Inga kommentarer: