fredag 9 december 2011

Julkort

Tack för uppiggande kommentarer, skäms lite över mitt gnällinlägg igår nu:) Men idag är det bättre, armen känns helt okej och jag provade klänningen imorse och japp, den sitter nu perfekt:) Fast mycket vill ha mer, och visst vore det ännu lite bättre om det fanns lite marginal så att man kunde äta lite på julfesten också utan att klänningen spricker, hihi.

Ja, snöstorm skulle det vara idag. Frida väckte mig imorse för hon var rädd "Mamma huset vrålar!". Och inte var det snöstorm int, utan regnstorm. Blä. Särkislt irriterande eftersom en annan förälder på dagis tydligen håller på att drunkna i snö bara ett par mil bort inåt landet, samma sak för en jobbarkompis och för mamma som bor några mil norrut. Men jag tröstar mig med att de kanske har snö nu, men på sommaren har jag två minuters promenad till havet, det väger upp ganska bra.

Nu ska jag åka till stan med kidsen och kolla på en sista julklapp till Frida som inte vet vad hon vill ha. Och så ska vi köpa ingredienser till julgodiset.

















Den här och en annan bild stod jag och vägde mellan när julkorten skulle besätllas. Bilden jag valde visar jag inte förrän korten är skickade till dem som ska få. Vad tycker ni om julkort med barn på? Jag vet att många stör sig på det men jag gillar det mycket bättre än vanliga opersonliga.

5 kommentarer:

Helena - Hellys Jul sa...

Vilken fin bild på dina söta barn! Godingar!

Helene sa...

Det kan hända att du bara har två minuters promenad till havet men jag vet att det retar dig att jag har snö och inte du eftersom du är mer för snö än hav :-)

Helene sa...

...och självklart har du världens vackraste barn, det är ett jättefint kort

Sanna Laake sa...

Ja men snön kommer nog snart, havet kommer förhoppningsvis aldrig till dig mamma:)

Helly: Tack.

Helene sa...

Nä, det får vi verkligen hoppas, hur skulle det se ut om havet kom ända hit :-(