fredag 16 december 2011

Drömmen om snö

Ja inatt drömde jag att det var galet snöväder (snöOväder skulle de flesta kalla det) och så vaknade jag upp till grått och tråkigt, blä.

Igår var det kola kokar-dag. Jag har gjort Leilas smörkola, med choklad smak och utan. Jag kokade en sats häromdagen men den tog slut. Fem minuter gick jag därifrån och när jag kom tillbaka satt hundskrället med huvudet nerböjt och gömde sig. När jag gick fram till henne såg jag hur halva kolan hängde ut genom munnen och den andra halvan hade fastnat i gommen så hon inte kunde varken svälja eller spotta ut. Haha den som gapar efter mycket...
Nu vill jag göra mer godis men sockret är slut. Så innan jag åker och handlar tänkte jag göra klart julkorten så jag kan posta dem samtidigt, nu vet väl att det är sista dagen att posta med julfrimärken idag om man vill att det ska komma fram före jul.

Inga kommentarer: