torsdag 8 december 2011

Ändrade planer


















I söndags gjorde jag och Frida nejlikapelsiner som vi hängde upp i fönstret. Bästa pyntet kanske, i alla fall enkelt, luktar gott, fint och billigt.


Jag minns inte om jag har skrivit det men i tisdags ramlade jag av svägerskans häst med dunder och brak. Men jag slog mig nästan ingenting, trodde jag! Igår började jag få lite ont i ena armen och idag kunde jag knappt få på mig jackan, aj aj. Hoppas att det vände rtill imorgon och inte blir ännu sämre. Och idag har jag fakturerat på jobbet så att VATnummen och ordernummer flimrar framför ögonen. Och hela veckan har jag sagt att jag ska gå och lägga mig tidigt för att jag ska vara pigg men ändå kommer jag aldrig i säng förrän vid elvatiden (kanske inte låter så sent men om man kkliver upp klockan sex och är en person som behöver minst åt, helst nio, timmars sömn så är det väldigt sent). Därför känns det vansinnigt skönt att jag är ledig imorgon. Så efter lite sovmorgon ska det julfixas, to hell with dieten:) Lussekatterna är slut och snart pepparkakorna också, ska jag göra allt sista veckan bara för något enstaka kilos skull så kommer jag ju vara som en urvriden disktrasa på julafton och somna efter ett glas glögg. Inte värt det. Nä hörrni det är väl det man har januari till?

3 kommentarer:

Stockholmsjul sa...

Nejlikeapelsiner är så fina och luktar ju himmelskt! :)

Lina sa...

Din stackare, du och din kropp verkar inte ha haft det så lätt de senaste dagarna. Hoppas att helgen piggar upp :)

Sara sa...

Så fint :-)