fredag 4 november 2011

Svaren

Härligt, det blev några frågor ändå:)

1. Din västerbottensill har jag varit sugen på enda sedan förra julen när jag glömde ingredienserna hos dig och bara hade sillen hemma, så för att inte råka ut för samma sak igen skulle jag vilja ha receptet på den :-)

Svar: 1 dl majonnäs, 1 dl creme fraiche, 1,5 dl riven västerbottensost, 0,5 st pressad vitlöksklyfta, 1 msk dijonsenap, 1 krm cayennepeppar, salt och svartpeppar. Blanda ihop allt i en skål och häll sedan över avrunnen sill från en förpackning femminuterssill. Så ser receptet ut, jag hoppar över vitlökslyftan och tar bara en tesked dijonsenap, det är ju ändå osten som är godast, dessutom gör jag ju både senapssill och vitlökssill också så jag tycker att det är onödigt att godaste sillen smakar så mycket sånt.

2. Beskriv din julafton från att du stiger upp tills du går och lägger dig! Det är alltid så mysigt att höra om folks julaftnar:)

Svar: Bra idé, det ska jag absolut göra men det tycker jag förtjänar ett eget inlägg så håll utkik så kommer det senare idag eller imorgon.

3.Har du alltid gillat julen eller blev det starkare när du fick barn? Lite så för mig...

Svar: jag har alltid gillat julen och vi har alltid haft fina stämningsfulla jular när jag var liten. Dock är det först på senare år som jag har blivit en julgalning, det började nog när barnen blev så stora att de förstod vad julen är.

4. Vad gör du/arbetar du med?

Svar: Jag jobbar som ekonomi-assistent på deltid på ett företag som jobbar ute på olika industrier. Otroligt roligt jobb, men det bästa är att det är ett jobb för jag har gått utan så länge. Resten av tiden upp till heltid är det tänkt att jag ska plugga.

5. Skulle du kunna tänka dig fira jul i varmt land?

Svar: Om det var ett bra resmål (att åka till Mallorca och lägga sig som en val på en strand i en vecka är inte min grej, jag vill göra nåt och se saker) och någon annan betalade skulle jag överväga det. Men jag skulle ALDRIG komma på idén själv. Och om jag åkte bort skulle jag ha en fusk-julafton hemma först. Däremot London eller New York som känns som julstäder skulle jag kunna tänka mig, fast helst före jul ändå.

6. Om du skulle ge dit absoluta bästa tips inför jul, vad är det?

Svar: Oj, vad svårt. Planera, planera, planera. Det är jag alldeles för dålig på så det är det som gör att det blir stressigt för mig. Fast en viss stress hör ju till också:)

Inga kommentarer: