tisdag 15 november 2011

Marabou Winter Caramel och julkransplaner


















Igår provade jag Marabou Winter Caramel, god men inte särskilt julig blir mitt omdöme. Samma som för de föregående årens vinterchoklader. För att höja julstämningen dricks det numera glögg i vårt hus varje kväll. Och julstämningshöjare behövs ju verkligen nu, med det här varma soliga vädret. Hade det varit snö och kallt tror jag att jag hade börjat smått med julpyntet redan men nu känns det ju som september och det skulle ju vara väldigt fel att julpynta i septeber, eller hur? Men jag tror jag ska gå och plocka ihop granris i alla fall och göra en dörrkrans. Jag har haft en kransstomme liggande i flera år nu men bangat för att göra en krans varje år eftersom jag inte tror att jag kommer lyckas göra den så fin men det kostar ju inget att prova så i år ska jag göra det, blir det dåligt är det väl bara att köpa en istället. helst skulle jag vilja ha en riktigt stor krans, men det har jag inte hittat. Det är en sak jag gillar med den amerikanska julen, att allt är stort så det inte blir så plottrigt som det lätt kan bli när man har småsaker överallt, allt blinkande och kitchigt pynt kan jag däremot vara utan.

2 kommentarer:

Helena - Hellys Jul sa...

Härligt att göra egen krans. Det får du visa bilder på sen :)

Sv: Men du, det är ju samma design! Man anar en Bollnäsfil (från Milko) precis bredvid till höger på bilden. Tänk att jag missat det, jag köper sen nån månad tillbaka helst Bollnäsfil.

Amandas jul sa...

Jag gillade också denna chokladkaka, men håller med om att den inte var speciellt julig.

Lycka till med kransen :)