söndag 20 november 2011

Lite pics!

Stora fönstret i vardagseummet.
"Lilla" fönstret i vardagsrummet. "Lilla" bara för att det trots allt är större än alla andra fönster vi haft innan vi flyttade hit.
Köksfönstret med ordning i. Det andra ser ut som krig.
















Bjuder på lite bilder fårn kök och vardagsrum här hemma. Det kliar som tusan i fingrarna men jag ska inte sätta upp adventstjärnor och ljustakar ännu. Några dagar till drar jag ut på det. I kylen ligger 1,5 kg älgfärs och tinas, imorrn ska julköttbullarna rullas, mamma rullar ett kg hon med som hon tar med sig hit på julafton. Baka hade jag tänkt göra i helgen också men självklart glömde jag en del ingredienser när jag var och handlade så det får bli senare det med. Hur långt har ni andra kommit med julen, fler som tjuvstartar eller håller ni stenhårt på er till första advent?

3 kommentarer:

Alexandras jul sa...

så fint du har det! underbara gardiner i både vardagsrum och kök! Jag har också tänkt baka köttbullar snart och frysa in. Jag tillhör dem som börjar pynta och göra adventfint ett par dagar innan advent. På fredag ska jag börja och innan dess städa;-)Inte ens julmust har jag smakat, dock pepparkakor har jag smakat;-) bakade nyss en mjuk pepparkaka. Otroligt gott!

Helene sa...

Vad fint det blev. jag har ställt upp adventsgranen och satt i ljusen, men inte tänt dom ännu :-) det får vänta till helgen

Helena - Hellys Jul sa...

Lilla köksgardinen var supersöt. Här har det "endast" satts lökar än så länge. Men nu tänder vi levande ljus varje kväll och det ger mycket stämning i sig.