måndag 28 november 2011

Julstrumpor


















I år blir det för första gången julstrumpor i detta hus. Jag köpte de för halva priset på rean i mellandagarna förra året (därför var det lite kul att se att de finns på Åhlens i år igen för ordinarie pris). Vi har ju ingen öppen spis, buhu, så de fick hänga på spegeln.

Jag är helt ensam hemma nu, från och med idag och tre dagar framåt. Otroligt skönt på ett sätt, men självklart tråkigt också, vill ju julpyssla med barnen ju. men förhoppningsvis har jag samlat massa energi när de kommer hem så att kretiviteten flödar:)

Snart kommer det bilder från i helgen också, när vi var i den stora huvudstaden och julade runt. Superbra hade vi det men det bästa var kanske ändå att komma hem och se att det hade snöat! Äntligen känns det inte som september längre.

3 kommentarer:

Stockholmsjul sa...

Vilka fina! :)

Helena - Hellys Jul sa...

Strumpor är så härligt. Jag skrev om vår strumptradition igår och det fick mig verkligen att längta till julaftonsmorgon! Hoppas det blir en långvarig tradition för er nu :)

TinaGustafsson.com sa...

Jag är inte uppvuxen med julstrumpor men jag hade gärna varit de då jag tycker det verka mysigt! :-)