lördag 5 november 2011

Glöggprovning


















Blossa Lingon: Bra doft, luktar glögg med liten touch av lingon. Smaken är lite för sur tycker jag och lingongens strävhet saknar jag. Trodde det skulle vara mer som glöggkryddad lingondricka. Betyget blir 3 av 5.

Blossa Apelsin: Även denna doftar gott och glöggigt men med en ton av apelsin. Smakar lagom mycket apelsin och jag kan tänka mig att den är väldigt god kall med en isbit i. Betyget blir 5 av 5.

Lucia Choklad: Den här har jag hört mycket positivt om så gissa om jag blev besviken när jag inte kände någon cholkadsmak alls, bara en lite märklig bismak. Duger i krig så betyget blir en 2:a av 5.

Grythyttan Vin Skogsglögg: Vad hände här, provsmakade ingen innan den såldes? Doften påminner om mäsk, jäsigt alltså och smaken är inte mycket bättre den. Denna åkte ut i slasken. Betyget blev 0 av 5.

Herrgårdsglögg Lakrits: Denna fick göra skogsglöggen sällskap, lakritssmaken var alldeles för dominant och frän. Den kanske dock kan gillas av någon som verkligen älskar lakrits men från mig får den ändå 0 av 5 i betyg.




















Herrgårdsglögg: Helt vanlig glögg. Absolut godkänd och hela lådan kommer drickas upp men jag kommer inte köpa samma sort igen. Betyget blir 4 av 5.

Nej mina vänner det här var första och sista året jag provar nya sorter, i fortsättningen blir det Blossas vanliga glögg för hela slanten, och en flaska årgångsglögg bara för sakens skulle varje år.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Trist att det inte var så gott! Jag håller mig också till "originalen". Blossa och tindra för mig :)

Sanna Laake sa...

Ja det var himla tråkigt för jag hade höga förväntningar. Men nu slipper jag i alla fall undra. Tindra har jag aldrig provat, är den lika bra som Blossa?