onsdag 30 november 2011

Fusk? Nej inte nu lägnre.

Jag sitter här och tittar på Ernsts Jul nu och får en känsla av att jag fuskar. Som när man lyssnar på julmusik i juni ungefär. Det är som att jag inte riktigt har fattat ännu att det faktiskt är tillåtet nu, att det snart är ju och december börjar i morgon. Det är tudelat för varje gång jag kommer på att det faktiskt är tillåtet blir jag alldeles upprymd men samtidigt kommer inte stämningen riktigt till mig som den brukar. Snälla snö kom nu så att man känner att är vinter.

Nu ska jag ta upp barnens granar och sätta i ljusslingorna så att det bara är att klä dem med kulor när barnen kommer hem imorgon. Sen tror jag det blir pepparkakshusbak, degen gjorde jag i går.


Ikväll klockan nio blir det "Leilas söta jul" och imorgon är det dags för "Tinas julkök"

1 kommentar:

Helena - Hellys Jul sa...

Nä, det är väl inte fusk om det är mellan första och andra advent? Kör på bara ;)